Wspieramy działalność chóralną
  • Language / язык
 
Chór: Akademicki Zespół Muzyczny Politechniki Śląskiej
Miejsce wydarzenia: Kościół pw. Wszystkich Świętych
Adres: Gliwice, kościelna 4
Kraj: Poland
Data rozpoczęcia: 2016-11-19
Godzina rozpoczęcia: 19:30:00
Dostępne tłumaczenia:

Requiem d-moll KV626 W. A. MOZARTA w ramach XII MWM "Musica Pro Europa"

Requiem d-moll KV626 W. A. MOZARTA w ramach XII MWM
Zapraszamy na XII Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne "Musica Pro Europa"! Już 19 i 20 Listopada 2016, wraz z chórami z Niemiec i Węgier i z węgierską orkiestrą zaprezentujemy dwa wspaniałe dzieła muzyczne. Tego wydarzenia nie można przegapić! Wstęp wolny!

Zapraszamy na XII Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne "Musica Pro Europa"!

Już 19 i 20 Listopada 2016, wraz ze znamienitymi gośćmi, zaprezentujemy dwa wspaniałe dzieła muzyczne:

Requiem d-moll KV626 W. A. Mozarta

Requiem Op. 89 A. Dvoraka

Wystąpią:
Akademicki Zespół Muzyczny Politechniki Śląskiej
Bach-Chor Bonn
Chór Uniwersytetu Nauk Technicznych i Ekonomicznych w Budapeszcie

Orkiestra Uniwersytetu Nauk Technicznych i Ekonomicznych w Budapeszcie
Piekarska Orkiestra Kameralna


Soliści:
Sopran - Katarina Vovkova
Mezzosopran: Magdalena Spytek-Stankiewicz
Tenor: Dusan Ruzicka
Baryton: Aleksander Vovk

Dyrygent: Krystyna Krzyżanowska-Łoboda

Organizacja Międzynarodowych Warsztatów Muzycznych „Musica pro Europa” to według prof. Krystyny Krzyżanowskiej-Łobody największe osiągnięcie w skali całej działalności zespołu. Pomysł narodził się w 1997 r., czyli w rok po powstaniu AZM. Na początku warsztaty nie miały charakteru cyklicznego, a założenia obejmowały tylko jednorazową imprezę – we współpracy z Narewską Orkiestrą Symfoniczną zorganizowano Polsko-Estońską Akademię Muzyczną „People to People International”. Przydomek „Musica pro Europa” projekt zyskał dopiero w 2002 roku.

Podczas spotkań z chórami oraz dyrygentami z Polski i innych krajów, wywiązała się współpraca, która rozwija się do dnia dzisiejszego. Do udziału w warsztatach zapraszane są także orkiestry symfoniczne z krajów europejskich. Spotkania te są doskonałą okazją do integracji środowisk twórczych z krajów europejskich, dają możliwość sprawnej realizacji nagrań utworów o dużym aparacie wykonawczym – oratoriów lub mszy. Koncert finałowy Międzynarodowych Warsztatów Muzycznych odbija się szerokim echem w radiu i telewizji. W koncercie „Carmina 2000” udział wzięło ponad 350 wykonawców, a niezwykłe widowisko z pokazem świateł, baletem i sztucznymi ogniami podziwiały tysiące widzów.

W ciągu piętnastu lat wydarzeń warsztatowych wykonywane zostały następujące dzieła:

I MWM „Carmina 2000” (2000): Carl Orff – „ Carmina Burana”,
II MWM „Fide Integrati” (2001): Aleksander Tichonowicz Greczaninow – „Liturgia domestica op. 79” ,
III MWM „Musica pro Europa” (2002): Ortwin Benninghoff – oratorium „Mensch, Gott aus Erdenkind”
IV MWM „Musica pro Europa” (2003): utwory gospel w opracowaniach Norberta Blachy,
V MWM „Musica pro Europa” (2004): widowisko multimedialne z utworem Carla Orffa „Carmina Burana” i koncert nadzwyczajny w ramach obchodów akcesji Polski do Unii Europejskiej,
VI MWM „Musica pro Europa” (2005): Felix Mendelssohn-Bartholdy – Psalmy nr 115 i 43, koncert festiwalowy „Przekroczyć próg nadziei” poświęcony pamięci Jana Pawła II,
VII MWM „Musica pro Europa” (2006): Giuseppe Verdi – Requiem d-moll,
VIII MWM „Musica pro Europa” (2007): Georg Friedrich Haendel – „Mesjasz”,
IX MWM „Musica pro Europa” (2008): Gioacchino Rossini – „Stabat Mater”,
X MWM „Musica pro Europa” (2011): Gabriel Faure – „Requiem”, Christoph Schoepsdau – „New York Mass”,
XI MWM „Musica pro Europa” (2013): Johannes Brahms – „Ein Deutsches Requiem”.

Lokalizacja


Komentarze

Choralnet.org · Rejestracja24 - internetowa rejestracja pacjentów · projektowanie stron www · hosting: niebieski.net ·